امروز : سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶
  • 731تعداد مطالب
  • 38کامنت کاربران
  • 1تعداد کاربران
بازدید : 32 بدون نظر شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵
حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی با اشاره به تاثیر گزاری پیامبر (ص) بر جهانیان پس از تولدش گفت: فرو پاشی کاخ مدائن از جمله اتفاقات پس از میلاد پیامبر (ص) بود. نکته فروپاشی این ایوان و هر اتفاق دیگری که افتاد، در راستای نابودی کفر و تحقق توحید بود. پیامبر (ص) برای این رحمت للعالمین است که در مقابل شرک که مصداق کفر است با رحمت از میان خواهد رفت.

%d9%85%d9%88%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86

وی افزود: پدر رسول خدا (ص) پس از رحلت پدر و مادرش زیر پوشش ابوطالب قرار گرفتند. مردی که اداره کننده کعبه بر عهده اش داشت. ابوطالب خود بر وحدانیت ایمان داشت.

 

این کارشناس مذهبی در خصوص اخلاقیات رسول خدا در کودکی بیان کرد: حلیمه سعدیه، مادر رضایی پیامبر خدا(ص)، برای نگه داری از ایشان سنگی یا علامتی بر گردن پیامبر(ص) می اندازند. رسول خدا(ص) این گردن بند را از گردن در می آورند و می فرمایند که خدای من نگهبان و یاور من است و نیازی به این سنگ نیست. بنابراین روحیه الهی ایشان از کودکی وجود داشته است.

 

این پژوهشگر دینی در خصوص اینکه پیامبر خدا(ص) هیچگاه خود را از مردم جدا نمی دانست، اظهار کرد: امام حسن(ع) از هند بن ابی حاله که برادر رضایی حضرت زهرا(س) روایتی نقل کرده اند که پیامبر(ص) را چگونه انسانی دیده است. هند می گوید که پیامبر(ص) خود را از مردم جدا نمی دانستند. خوابیدن، خوردن، نشستن، ایستادن و دیگر رفتار رسول خدا(ص) مانند مردم بود.

 

موسویان ادامه داد: قرآن هم به وجود خاتم الانبیاء(ص) دستور می دهند به مردم اعلام کنند که رسول خدا(ص) انسانی مانند دیگر مردم است. تاکید قرآن و پیامبر(ص) گویای این است که ایشان انسانی دست یافتنی هستند.

 

وی با اشاره به وحی شدن پیام های الهی به معصومان(ع) خاطر نشان کرد: معصومان(ع) و اولیاء دین دلیل حلال زادگی و حلال خوری، صاحب پرورش الهی هستند. وجود مقدس رسول اکرم هم از این رو پرورش و تربیتی الهی داشتند.

 

موسویان ادامه داد:پیغمبر(ص) در تمام ۶۳ سال زندگی مشترک که حاوی ادوار مختلفی چون مقاطع مختلف سنی، دعوت آشکار و نهان، شعب ابی طالب و غیره بود، ویژگی مشترکی در شخصیتشان و در همه حالات بود. این ویژگی مشترک، رابطه محکم و استوار با خداوند تبارک و تعالی بود. این ویژگی را از همسر پیامبر(ص) تا کافران نقل کرده اند.

 

این کارشناس مذهبی در خصوص جایگاه والای رسول خدا اظهار کرد: مقام خاتم الانبیاء(ص) به اندازه ای والا بود که امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند، تا کسی رسول خدا(ص) را از من بالاتر نداند، ایمانش کامل نیست. در وصف امام علی(ع) خوبان و بدان، دوستان و دشمنان تعریف و تمجید فراوان کردند. علاوه بر این قرآن کریم سوره ای را با نام محمد(ص) دارد. این نشان از جایگاه رفیع خاتم الانبیاء(ص) در دین اسلام دارد.

 

این پژوهشگر دینی اضافه کرد: قرآن دستور می دهد که فرمان محمد(ص) را لبیک بگویید. چه خوب است که در روز ولادت پیامبر(ص) به فرمان خاتم الانبیاء(ص) لبیک بگوییم و دستور خدا را اجرا کنیم.
موسویان در پایان در خصوص وجه مشترک پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) گفت: رسول خدا(ص) صاحب شریعت، ایدئولوژی و مکتب اسلام هستند. امام صادق(ع) این مکتب را بیان کردند. این دو در طول مسیر اسلام حرکت کردند. پیامبر(ص) کرسی اسلام را بنا کردند. امام صادق(ع) سعی در اجرایی کردن اهداف پیامبر(ص) داشتند. از این رو امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه هستند.
بازدید : 107 بدون نظر دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵

پیرحسین کولیوند – مدیر بیمارستان خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: حجت الاسلام قرائتی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به دلیل مشکلات گوارشی بستری شده است که روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت.

کولیوند با بیان اینکه رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز از حاج آقای قرائتی به نیابت از رهبری عیادت کرد.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی از حجت الاسلام قرائتی عیادت کرد و برای وی آرزوی سلامتی و شفاعت داشت.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) عنوان کرد: حال عمومی آقای قرائتی پس از انجام جراحی مساعد است و روند بهبود وی نیز ادامه پیدا می‌کند.

کولیوند خاطرنشان کرد: تیم پزشکی متخصص تشخیص دادند که وی مشکلات گوارشی داشته و درمان وی نیز تحت نظر گروه متخصص ادامه دارد.

بازدید : 173 بدون نظر سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵
یکی از سوالات درباره امام محمدتقی(ع) ازدواج ایشان با دختر مامون است. آیا ازدواج امام جواد علیه‌السلام با دختر مأمون صحّت دارد؟ در صورت صحّت چرا امام با دختر چنین شخصی ازدواج کرد؟ مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مساله را بررسی کرده است.
 علت ازدواج امام جواد(ع) با دختر قاتل امام رضا(ع) چه بود؟
دسیسه مامون برای امام جواد علیه‌السلام
«مأمون» پس از شهادت امام رضا علیه‌السلام در سال ۲۰۳ هـ ق از خراسان به بغداد آمد، دید نه تنها اهل خراسان، بلکه شیعیان در بغداد و عراق او را قاتل امام خود می‌دانستند. او را مورد لعن و سرزنش قرار می‌دادند، به این فکر افتاد که خود را از آن جرم و گناه بیرون آورد و نظر شیعیان و علویان را نسبت به خود جلب نماید، از اینروی نامه‌ای برای امام جواد علیه‌السلام نوشت و با اکرام و احترام او را به بغداد خواست تا با این دسیسه ذهنیّتی که مردم از او دارند با تکریم و اکرام فراوان در انظار عمومی نسبت به امام علیه‌السلام خارج سازد. (شیخ عباس قمی، منتهی الآمال (انتشارات جاویدان علمی) ج ۲، ص ۳۷۰. داود الهامی، سیری در تاریخ تشیّع، قم: مکتب اسلام، ص ۶۶۵ تا ۶۶۹)«شیخ مفید» به سند خود از «ریّان بن شبیب» روایت کرده که چون «مأمون» خواست دخترش ام‌الفضل را به عقد ازدواج امام جواد علیه‌السلام در آورد، بنی عباس مطلع شده و بر آنان بسیار گران آمد و از این تصمیم مأمون به شدّت ناراحت شدند و از این ترسیدند کار حضرت جواد علیه‌السلام بدان جا بکشد که کار پدرش حضرت رضا علیه‌السلام کشید و منصب ولیعهدی مأمون به آن حضرت و در نتیجه خلافت به بنی هاشم منتقل شود.

از این رو تشکیل جلسه داده و در این باره به گفتگو پرداختند و به نزد مأمون آمده و با اعتراض به کاراو، گفتند: ای امیرالمؤمنین تو را به خدا سوگند می‌دهیم از تصمیم خود درباره تزویج محمد بن علی صرف نظر کن، زیرا از این می‌ترسیم که بدینوسیله منصبی را که خداوند به ما داده از چنگ خارج ساخته و لباس عزت و شوکتی را که خدا به ما پوشانیده، از تن ما به در آوری، زیرا تو به خوبی کینه دیرینه و تازه ما را به این گروه (بنی هاشم) می‌دانی و از رفتار خلفای گذشته با آنان آگاهی که (بر خلاف تو) آنان را تبعید می‌کردند و کوچک می‌نمودند و ما در آن رفتاری که تو نسبت به پدرش حضرت رضا علیه‌السلام انجام دادی در تشویش و نگرانی بودیم تا این که خداوند اندوه ما را از طرف او برطرف ساخت.

تو را به خدا دست از این کار بردار دوباره ما را به اندوهی که به تازگی از سینه های ما دور شده، باز مگردان و رأی خویش را درباره تزویج «ام الفضل» با فرزند علی بن موسی الرضا علیه‌السلام تجدید نظر کن.

«مأمون» به آنان گفت: «اما بینکم و بین آل ابیطالب ….. و لو انصفتم القوم لکانوا اولی بکم» (شیخ مفید، تاریخ ارشاد (انتشارات علمیه اسلامیه) ج ۲، ص ۲۶۹. داود الهامی سیری در تاریخ تشیّع، مکتب اسلام، ص ۶۶۶)

سزاوارتر از شما هستند (به مقام خلافت و زمامداری) و اما رفتار خلفای قبل از من نسبت به آن‌ها (که یادآور شدید) آنان با این عمل قطع رحم و خویشاوندی کردند و پناه می‌برم به خدا که من نیز همانند آنان باشم به خدا سوگند من از آن چه نسبت به ولیعهدی علی بن موسی علیه‌السلام انجام دادم، هیچ پشیمان نیستم و به راستی من از او خواستم که کار خلافت را به دست بگیرد و من از خودم آن را دور سازم ولی او قبول نکرد و مقدّرات خداوند همان بود که دیدید.

اما این که من محمد بن علی (امام جواد) را برای دامادی خود برگزیدم، به خاطر برتری اوست با خردسالیش در علم و دانش بر همه دانشمندان زمان و راستی که دانش او شگفت انگیز است و من امیدوارم آن چه که من از او می‌دانم برای مردم آشکار کند تا بدانند که رأی صحیح همان است که من درباره او داده‌ام.

چرا امام جواد(ع) با دختر مأمون ازدواج کرد؟
۱- برای علت ازدواج دلیل نقلی روشن پیدا نشده است. اما در این باره سیره نبوی وسیره انبیای پیشین (مثل لوط ونوح) که از طریق وحی با خداوند مرتبط بودند و در عین حال زنان ناشایسته هم داشتند گواه خوبی است.

برخی از زنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، دختران افرادی بودند که حقوق اهل بیت و خاندان پیامبر را نادیده گرفته و سبب شهادت آنان شدند.

۲- پس از شهادت امام رضا در سال ۲۰۳ هـ ق مأمون به بغداد عزیمت نمود و به خاطر عوض کردن افکار عمومی در مورد قتل آن حضرت و تغییر فضا به سود و تبرئه خود با نیرنگ و تزویر دختر خود را به امام جواد علیه‌السلام تزویج کرد.

۳- علت دیگر درباره قبول از طرف امام جواد علیه‌السلام که با دختر مامون ازدواج کرد شرایط خاص و اضطرار و اجباری بود که درپیشروی امام بود و امام ناگزیر از قبول پیشنهاد مامون گردید، و آن حضرت از دختر مامون دارای فرزندی نشد (هدف مامون از تزویج دخترش به امام علاوه بر زیر نظر گرفتن فعالیتهای امام و انتقال نسل امامت به خاندان عباسی بود که به این هدف نایل نشد.)

امام غیر از دختر مامون زنان صالح دیگری داشت که با وفا دیندار بوده و ارادت کامل به امام داشتند دارای اولاد صالحی بودند که نسل امامت از آنها استمرار یافت.

۴- ائمه علاوه بر این زنان، زنان دیگر نیز داشته و از زنان پاک دامن برخوردار بودند. اما بر اساس برخی از شرایط عده‌ای با تحمیل شرایط به همسری آنها برآمده و دشمنی نمودند. چنانکه این مسئله برای تمام انسانها ممکن است.

آنها نیز بر اساس اینکه انسان بودند با برخی از گرفتاری‌ها و تلخی‌ها مواجه می‌شدند تا برخورد آنها برای ما الگو باشد. آنها در زندگی مادی از علوم الهی خویش برای بهبود زندگی مادی سود نجسته‌اند تا زیباترین زنان را در اختیار داشته باشند بلکه آنها نیز با ناملایمات زندگی در مقابل خداوند امتحانات سختی را پشت سر گذاشته‌اند، لذا الگوی کامل برای انسانها هستند.

اگر قرار بود ائمه و انبیاء با استفاده از علوم خود و با توجه به امتیازات دیگر که داشتند از آنها استفاده کرده و بهترین زندگی را داشته باشند همه بر آنها خرده می‌گرفتند و نمی‌توانستند بعنوان الگو برای همه انسانها مطرح باشند.

در نتیجه ازدواج امام جواد علیه‌السلام با دختر مامون بر خلاف موازین شرعی نبود و امام برای ازدواج با او که به پیشنهاد و اصرار مامون صورت گرفت مخالفتی نکرد.

بازدید : 148 بدون نظر سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵

مداحی حاج سعید حدادیان برای شهادت امام حسن(۲۸ صفر سال ۱۳۹۵)

مداحی حاج سعید حدادیان ۲۸ صفر

 %d8%ad%d8%a7%d8%ac-%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%ad%d8%af%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d9%86

بازدید : 91 بدون نظر چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

دانلود شب اربعین ۱۳۹۵-حاج روح الله بهمنی با لینک مستقیم

هیئت عشاق العباس (ع) تهران

%d8%ad%d8%a7%d8%ac-%d8%b1%d9%88%d8%ad-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87%d9%85%d9%86%db%8c

بازدید : 138 بدون نظر چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

دانلود شب اربعین ۱۳۹۵-رضاهلالی با لینک مستقیم

هیئت عشاق العباس (ع) تهران

هلالی

بازدید : 104 بدون نظر سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵

سلیم موذن زاده که به سلطان الذاکرین مشهور است از مداحان و ذاکران مشهور اهل‌بیت در سن ۸۰ سالگی و بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

%d9%85%d9%88%d8%b0%d9%86-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

سلیم موذن زاده اردبیلی در سال ۱۳۱۵ در اردبیل به دنیا آمد. صدای خوش و ارادت به اهل بیت(ع) میزاث خانوادگی خاندان او بود.  پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران به شمار می رود و اذان برادرش رحیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی، معروف ترین و محبوب ترین اذان حال حاضر به شمار می رود و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

سلیم موذن زاده تمام عمر خود را صرف مداحی اهل بیت(ع) کرد به طوری که برآورد می شود حدود ۲ هزار اثر مداحی از وی برجا مانده است. او به زبان های ترکی، فارسی و گاه عربی مداحی می کرد.

نوحه “زینب زینب” او که با سوز دل همراه است، معروف ترین اثر به جا مانده از اوست که نه تنها اهالی آذربایجان که حتی کسانی که ترکی نمی دانند، با آن همنوایی و همراهی می کنند.